SPONTANIA
Your Cart

Evaluare

Ce facem - Evaluare

Aparitia unui copil vine la pachet cu un amalgam de emotii, ganduri, senzatii si situatii neprevazute. Deseori se intampla ca bucuria si fericirea aferente acestui eveniment sa fie umbrite de teama de necunoscut, de nesiguranta si de lipsa controlului asupra unor situatii. Toate aceste emotii apar firesc in randul proaspetelor mamici. Fac parte din evolutia lor, din procesul de transformare din femeie in mama.

Orice mama isi cunoaste copilul mai bine decat oricine altcineva din lumea intreaga. E conectata, simte, traieste odata cu copilul. Stie cand si ce il face fericit, simte cand ceva il doare, il sperie sau il deranjeaza. De aceea, incurajam mamicile care sunt ingrijorate cu privire la dezvoltarea propriului copil, sa solicite o evaluare psihologica si comportamentala.


Evaluarile pe care noi le efectuam in cadrul centrului vizeaza atat dezvoltarea copilului conform normelor de dezvoltare pe ariile: comunicare/limbaj receptiv si expresiv (repertoriul de cereri nonverbale, verbale si abilitatile pe care copilul le recunoaste si le intelege), cognitiv, social, motric, autonomie personala, precum si identificarea elementelor din spectrul autist, daca e cazul.

Periodic, asociatia noastra deruleaza evaluari psihologice gratuite avand ca scop identificarea timpurie a tulburarii de spectru autist. Urmareste-ne pe Facebook sau scrie-ne un e-mail daca vrei sa te contactam atunci cand dam startul inscrierilor pentru evaluari gratuite.


Evaluarile folosite de noi:
ABLLS-R (Assessment of Basic Language and Learning Skills, Revised) – este un instrument de  evaluare amanuntita a abilitatilor de limbaj si invatare si a competentelor sociale, ce a fost dezvoltat de James W. Partington, PhD, BCBA, pe baza analizei comportamentale a limbajului. Depasind sfera de evaluare aprofundata, instrumentul ABLLS-R este si un bun sistem de urmarire a progresului abilitatilor. In cadrul acestui tip de evaluare, sunt testate 544 de abilitati, structurate pe 25 de arii de dezvoltare si necesita aproximativ 3 zile destinate testarii in diferite ipostaze. Aceasta evaluare se poate aplica de la varsta de 2 ani.
ASRS – Autism Spectrum Rating Scales – un ghid ce ajuta in stabilirea unui diagnostic, dar si pentru monitorizarea progreselor interventiei. Instrumentul este util in evaluarea comportamentelor asociate tulburarilor de spectru autist (TSA) si este aplicabil persoanelor cu varste intre 2 si 18 ani.


Denver – (Denver Developmental Screening Test II) – folosit pentru evaluarea nivelului de dezvoltare, prin care se detecteaza potentialele probleme in dezvoltarea copiilor cu varste cuprinse intre 0-6 ani. Este util chiar si in identificarea problemelor la copiii asimptomatici. Contine 125 de itemi sub forma unor sarcini interactive si testeaza 4 domenii: personal-social, motor fin-adaptativ, limbaj, motor-grosier.


ABAS II – (Adaptive Behavior Assessment System II) – este o metoda dezvoltata de Patti Harisson, Ph.D., Thomas Oakland, fiind un standard international de evaluare util in acordarea gradului de handicap si al eligibilitatii pentru serviciile sociale. Se poate aplica persoanelor cu varste intre 0-89 de ani. Are o aplicabilitate multipla, vizand evaluarea deprinderilor adaptative, cat si capacitatea persoanei de a trai independent, diagnosticarea anumitor dizabilitati, identificarea punctelor tari si a limitelor persoanei, monitorizarea progresului.


Evaluarea SPACE – (Short Play and Communication Evaluation) – Acest tip de evaluare este destinat masurarii abilitatilor copilului cu privire la implicare, reglare comportamentala, joc si comunicare sociala. Evaluarea identifica nivelul jocului spontan actual al copilului si stabileste punctul de plecare pentru dezvoltarea jocului.


Portage – grila Portage masoara abilitatile copilului de pana la 6 ani pe 5 paliere: socializare, limbaj, cognitiv, autoservire si motricitate. Rezultatul testului ofera o viziune de ansamblu cu privire la abilitatile copilului. Este o evaluare mai putin complexa, insa are avantajul ca in urma aplicarii grilei, reiese varsta mentala si este calculat coeficientul de dezvoltare, facand astfel posibila o monitorizare facila a progreselor in timp.